Het koper glanst weer!

Het koper glanst weer. Op vrijdag 5 april jl. hebben weer vele handen het koper in de kerk gepoetst. Het ziet er weer pico bello uit!

Winterljocht-lichtkunstroute 2024

Tijdens de lichtkunstroute in de periode 15 t/m 25 februari 2024 stond ook de Grutte tsjerke in de schijnwerpers. Met het project ‘Winterljocht Sloten’ bracht Kroft&Smids licht in de donkere wintermaand. Door met projecties gebouwen om te toveren tot plekken waar verhalen worden verteld in woord of in een beeld.
Door een gedicht, een film of een citaat op een kale muur stond ús tsjerke efkes yn ’t WINTERLJOCHT.

Kerkbezichtigingscommissie

In het hoogseizoen staat de deur op werkdagen wagenwijd open.
Kerkbezichtigingscommissie
De kerkbezichtigingscommissie zet de deuren in de 2e helft van mei weer wagenwijd open. Iedere middag van 13.00-17.00 uur. Uiteraard onder voorbehoud, want mocht er een uitvaartplechtigheid of een andere bijzondere bijeenkomst zijn, dan kan bezichtiging van de kerk geen doorgang vinden. In 2023 zijn er 7612 bezoekers geweest in de periode: 15 mei t/m 30 september. En deze bezoekers lieten als dank een gift achter in de collectebus en de opbrengst, 2.500,-- is aan het einde van het seizoen gestort in de kas van het Orgelfonds.
Voor het hoogseizoen in 2024 zoekt de commissie nog nieuwe gastvrouwen en/of gastheren!

Lintjesregen voor ons kostersechtpaar

Opspelding lidmaatschap in de orde van Oranje Nassau
Lintjesregen voor ons kostersechtpaar
Op vrijdag 3 november jl. werd op de vrijwilligersavond van onze gemeente, het kostersechtpaar Hartman en Wia Feenstra, de versierselen verleend, die behoren bij het lidmaatschap in de orde van Oranja Nassau. Samen hebben ze vele functies verleend in het vrijwilligerswerk, vandaar dat de burgemeester de heer Fred Veenstra hen een lintje opspelde. In het bijzijn van familie, contactpersonen van de diverse verenigingen en vele gemeenteleden, werd deze cabaretavond nog een gezellig samenzijn. Thema van de cabaretavond was: Gemeente zijn kun je niet alleen!!

25-jarig Jubileum ds. J.M.Peschar

Overhandiging cadeau namens de 3 gemeenten.
25-jarig Jubileum ds. J.M.Peschar
1 november 2023 was het 25 jaar geleden dat ds. J.M.Peschar bevestigd werd als dominee in de gemeente Beerzerveld. Hier heeft hij een aantal jaren gewoond en daarna vestigde het gezin Peschar zich in Hollandseveld. En nu alweer ruim 2 jaar in Wijckel, waar hij de gemeenten Hemelum, Wijckel en Sloten dient. Na de dankstond werd hier op passende wijze aandacht aan geschonken. In een gezellig ''aangepast kerkinterieur'' was het nog lang onrustig deze avond.